Veri Analitiği Nedir?

Veri analitiği, verilerin; toplanması, depolanması, analiz edilmesi ve verilerden anlamlı sonuçlar çıkarılması sürecidir. Böylece, durumun daha iyi anlaşılması ve daha iyi kararlar verilmesi mümkün hale gelir. 

Şirketler için hem stratejik hem de operasyonel karar alma noktalarında, veri analitiği vazgeçilmez bir araç haline gelmiştir. 
Şirketler, veri analitiği uygulamaları ile:

  • Müşteri davranışlarını, pazar trendlerini ve rakiplerini daha iyi inceleyerek daha etkili pazarlama stratejileri geliştirebilir, ürün yelpazesini optimize edebilir ve müşteri memnuniyetini artırabilir.
  • Üretim süreçlerini değerlendirilebilir, toplam verimliliği artıracak düzenlemeler yapabilir. Tedarik ve lojistik seçimlerini iyileştirerek maliyetleri düşürebilir.
  • İş süreçlerindeki adımların sonuçlara etkisini ölçerek daha iyi süreçler tasarlayıp, karlılığı artırabilir.
Eğer veri analitiğinin şirket içindeki konumlandırması ilginizi çekiyorsa. Veri analitiği kavramını; şirket stratejisinden başlayarak temel proje adımlarına kadar, takip ve karar alma süreçleri ile ilişkilendirerek analiz ettiğimiz, 7 bölümlük mini video serimize göz atabilirsiniz. 

Veri analitiği bir çok disiplini kapsayan ve bir çok disiplinle de yakından ilişkili olan bir çatı terim olarak kullanılır. İş zekası, veri bilimi, veri mühendisliği, makine öğrenmesi gibi disiplinleri anlamak bu çatının altında neler yapılabildiğini kestirmek için önemlidir... Bir sonraki yazımız bununla ilgili!

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

2023’te Üretken Yapay Zeka: İş Dünyasına nasıl Yenilikler Getirdi?

Sorumlu Yapay Zeka için Öneriler

Yapay zeka hangi sektörler, işletmeler, iş birimleri ve çalışanlar için önemli?